GOLД
Помоги, не касаясь
The Untouchables
Видео
О проекте

Ситибанк и Mastercard - глобальные финансовые учреждения, которые используют новейшие технологии для своего бизнеса. Но они решили сделать еще больше: использовать эти технологии для помощи людям. Буллёзный эпидермолиз – редкое генетическое заболевание, которым страдает около 4000 детей в России. Их называют «дети-бабочки», потому что их кожа настолько чувствительна, что любое прикосновение причиняет боль. В России те, кто не столкнулись с этой болезнью, чаще всего ничего про нее не знают.

Ситибанк и Mastercard решили повысить осведомленность россиян о проблеме и собрать пожертвования для фонда «Дети Бэла». Полного излечения от буллёзного эпидермолиза пока не существует. Но это не значит, что жизнь детей-бабочек нельзя облегчить. И мы можем это сделать без единого касания. Для этого был создан проект «Не касаясь» - это серия специальных постеров со встроенной системой бесконтактной оплаты. Нужно лишь поднести банковскую карту к постеру с ребенком – и сразу же спишется фиксированная сумма. Без единого касания, которое так болезненно для этим детей.

About project

Citi and Mastercard are global financial institutions that use technologies to impact the way people interact with banking systems. But they are looking to do even more: to use those technologies to actually impact human lives. Epidermolysis bullosa is a genetic disease that occurs once per 100,000 births. 4,000 children in Russia were born with this untreatable condition. They are called “the butterfly children” because their skin is so fragile that every touch causes pain and damage, leaving them impaired for life. The problem is, Russian public is practically unaware of this disease.

Citi, Mastercard together with the agency had to solve two tasks: increase awareness of epidermolysis bullosa and gather donations to BELA Fund. But the disease is so rare and unrelatable, and the media space is so densely saturated with various charities’ asking for support that it is difficult to find a way to capture TA’s interest. So the agency decided to talk about something they can understand: a life without human touch that kids with epidermolysis bullosa have to endure. The team wanted to turn the “no touch” concept upside down: from a stigma to a great way to help. Without a single touch.

“The Untouchables” is a series of custom-made posters with built-in equipment for contactless payment. Just by waving a bank card or any other contactless payment device in front of the poster, a person could make an instant donation to BELA Fund.