Бronze
Дождь смоет ложь
Rain vs. Lie
Видео
О проекте

В “Индексе свободы прессы 2016” организации “Репортёры без границ”, Россия занимает 148 место из 180.

Российские власти почти полностью контролируют СМИ и продолжают законодательно ограничивать свободу слова.

Телеканал ДОЖДЬ круглосуточно рассказывает новости о том, что происходит на самом деле.

В 2014 году под давлением правительства ДОЖДЬ отключило большинство спутниковых и кабельных операторов, что поставило под вопрос его существование.

Теперь канал живет только благодаря платным подпискам зрителей, которые хотят знать правду.

Мы разместили простое сообщение на билборде:

ДОЖДЬ смывает ложь

И стали ждать, пока ЛОЖЬ смоется в прямом смысле.

В течение месяца видео с места установки биллборда круглосуточно транслировалось на главной странице канала. Во время дождя каждый мог подписаться на канал со скидкой.

В результате, биллборд не стал обсуждаемым событием в федеральных СМИ...

Но получил огромное количество упоминаний в социальных сетях и независимых медиа.

Количество подписчиков превысило среднемесячное почти в 2 раза.

About project

In the 2016 World Press Freedom Index, compiled by Reporters Without Borders, Russia holds 148th place out of 180. The Russian government has almost total control over the nation’s mass media and is constantly enacting new legislation aimed at restricting the freedom of the press.

Dozhd is the only Russian independent TV channel that broadcasts impartial news reports on the real state of affairs, 24-hours a day.

Under pressure from the government, the Dozhd TV Channel was taken off the air by all of the main satellite and cable providers.

Nowadays, the only financial resource for the channel is through online subscriptions from people who want to know the truth.

Dozhd means rain in Russian.

That’s why we placed this simple message on a billboard:

Dozhd washes away the lie

We just had to wait for the lie to be washed off - literally.

For one month a web camera was streaming a video of the billboard on the main page of the channel’s website. When it rained, everyone would get a 50% discount on a subscription.

Not a single national news media outlet mentioned the billboard…

But, it caused a huge buzz on the social networks and with independent media that’s how we reached an audience of 6 mln people in one month.

On average, every minute of rain brought in 13 new subscribers and the number of new subscribers exceeded the average monthly subscriptions by 100%.